ESTHETICS Projesindeki temel amaç enerji verimliliği yüksek gemiler tasarlamak ve bunu endüstriye uygun hale getirmektir. Enerji verimliliğini artırmak için birçok teknik ve yöntem mevcuttur. Gemi form optimizasyonu ile dalga ve viskoz direnci minimuma indirgemek, çukurlu yüzeyler (dimpled surface) kullanarak sürtünme direncinde iyileşme sağlamak, gemilerde enerji tasarrufu sağlayan araçlar (ESD) kullanarak sevk verimini artırmak proje kapsamında ele alınan teknik ve yöntemlerdir.
ESTHETICS Projesi TÜBITAK ve Polonya Ulusal Araştırma ve Geliştirme Merkezi (NCBR) tarafından desteklenen Uluslararası 2549- İkili İşbirliği projesidir. İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) ve Ship Design and Research Centre S.A. (CTO) proje partnerleridir.
Proje kapsamında farklı geometrik özellikteki (plaka üzerindeki çukur sıklığı, çukur derinliğinin çapına oranı) çukurlu (dimpled) yüzeylerin direnç üzerindeki etkileri farklı hızlarda ve farklı sınır tabaka kalınlıklarında İTÜKAT’ta deneysel olarak incelenmiş, sonuçlar düz levhadan elde edilen sonuçlar ile karşılaştırılmıştır. Ayrıca Laser Doppler Velocimetry (LDV) ile sınır tabaka ölçümleri gerçekleştirilmiştir. Deneysel çalışma için büyük levhaların direnç ölçümüne uygun özel bir ölçüm düzeneği tasarlanmıştır.
Ölçümler sonucunda çukur yapıların yüzey sürtünme performansını uygulanan çukur yapı yoğunluğuna bağlı olarak olumlu ya da olumsuz etkiledikleri tespit edilmiştir.